Chcieliście niezależnej prokuratury, no to ją macie, skumbrie w tomacie, skumbrie w tomacie...
1. I co z tego, że polska prokuratura dostarczyła Łukaszence papiery przeciw opozycjonistom? I co z tego, że opozycjonista Aleś Białacki poszedł przez nią na parę lat w białoruskiej turmie siedzieć?
Prokuratura jest niezależna i nikt nie ma prawa się do niej wtrącać. Może robić albo nie robić co chce.
2. Panie premierze Tusk, to Pan chwalił się wielokrotnie, jakim to wielkim sukcesem obecnej koalicji i rządu było uniezależnienie prokuratury od rządu i od nacisków politycznych (których skądinąd przed pańskim rządami nie było, co stwierdziła komisja posła Czumy).
Najpierw Pan uniezależnił prokuraturę i uwolnił od wszelkiej odpowiedzialności, a teraz stroszy Pan brwi, chmurzy się i domaga odpowiedzialności? Przecież to są niedozwolone naciski na niezależną prokuraturę! Przeciez to jest łamanie prawa! Na Pana trzeba komisję Czumy nasłać...
3. Państwo polskie prowadzi politykę izolacji reżimu Łukaszenki i popierania białoruskiej opozycji. Ale - przepraszam bardzo - co to prokuraturę obchodzi? Prokuratura jest przecież apolityczna i polityką się nie kieruje, ani krajową, ani zagraniczną. Jest przepis, że można ujawnić konta - to ujawnili, a na polityce to oni sie nie maja obowiązku znać. Powiem więcej - prokuratorzy nie maja prawa znać się na polityce!
Sam tego chciałeś, Donaldzie Dyndało!
4. Zanim zmieniliście ustawę o prokuraturze (zgodnie PO-PSL-SLD, tylko PiS był przeciw), prokuratorem generalnym był każdorazowo minister sprawiedliwości, czyli polityk, członek rządu, który na polityce się znał i wiedział, kogo i gdzie popieramy. I on mógł udzielić podległym sobie prokuratorom instrukcji - białoruski opozycjonistów nie wydajcie, bo jest sprzeczne z polską racją stanu. A jeśli nie wydał takiej dyspozycji i prokuratorzy coś schraanili, to można go było odwołać, jak Ćwiąkalskiego, za więźnia powieszonego w areszcie.
Ale dziś takiej politycznej dyspozycji dla prokuratorów nikt nie może wydać. Prokurator Generalny na polityce się nie zna, bo nie może, a ministrowi spraw zagranicznych, premierowi, - ba, prezydentowi nawet - od niezależnej prokuratury wara!
Więc Panie Premierze, proszę się tymi srogimi minami nie ośmieszać. Dzięki waszym sztandarowym ustawom może Pan teraz tyle zrobić prokuraturze, co klient majstrowi Kobuszewskiemu, ze skeczu w kabarecie "Dudek" - może Pan skoczyć!
5. Zmieńcie ustawę i przywróćcie parlamentarną kontrolę nad prokuraturą. tak jak chce tego PiS. A jeśli nie chcecie tego zrobić, to powiem wam słowami pewnego wybitnego klasyka - odpieprzcie się od prokuratury! Niezależna jest!
Odpieprzcie się od prokuratury! Niezależna jest!
-
@autor
-
@Autor
"Sam tego chciałeś, Donaldzie Dyndało!" Hmmm... wiem, zbieżność skojarzeń - zupełnie przypadkowa ;-)
Ale przy okazji: dziękuję Panu za blog - często i chętnie tu wpadam, i uczę się...
-
autor
zapomnial Pan o roli MSZ...tez niezalezny jest...
-
@jacekd6
Ja nerwowy? Ja? Ja jestem proszę Pana spokojny, słyszy Pan? Jestem spokojnyyyyy!
-
musi być niezależna
jak firma na przykład.
Co innego, iże chyba wszystkie instytucje i chyba na calutkim świecie są skorumpowane, naciskane etc.
-
Jasne...
...a najlepiej to wszystko oddać w jedne ręce : władzy Posmoleńskich Stepów ... miłościwego nam kiedyś dawno temu panującego Cezara Jarosława - wtedy bydzie dobrze.
...a kto uwolnił prokuraturę od odpowiedzialności ? Prokuratura uwolniona jest od konferencji ministrów sprawiedliwości.
-
Wspaniały odważny człowiek Aleś Białacki zostal wydany przez prokuraturę polską na śmierć !!!
Teraz siedzi w więzieniu !
Co ta prokuratura i rząd wyprawiają - nie dość, że szmacą Polskich Patriotów, to dzielnego A. Białackiego wydają na tortury!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
@nocri
Prokuratura jest uwolniona od konferencji, od odpowiedzialności, od rozumu. Jak chce opozycjonistę wydać na pastwę reżimu, to wydaje. Konferencję bezradności robi wtedy premier...
-
jasne popieram, ale chyba od żony
swojej żony
-
@autor
Niezależna prokuratura. Państwo w państwie. Co to w gołe za twór żeby nikt nie miał kontroli politycznej nad wymiarem sprawiedliwości. Przecież to chore jest no chyba, że chodzi o zrzucenie z siebie odpowiedzialności za nic nie robienie. Później się powie no to ONI są winni byli niezależni, nie ścigali bandytów i złodziei.
Ale ludzie w Polsce mają takiego hopla na punkcie niezależności instytucji, że szok. Niezależny NBP, niezależna prokuratura. Wbijcie sobie ludzie do głów taką prawdę, że nie ma pojęcia niezależne. Zawsze coś od czegoś zależy tak już działa wszechświat cały od 4 mld lat. I mamy wybór albo coś będzie zależne od polityków, których wybieramy i będziemy mogli ich rozliczyć z działań w tej kwestii albo to coś będzie zależne od biznesu, wewnętrznego układów i układzików, łapówek, znajomości. Jednym słowem odpowiedzialny będzie SYSTEM czyli coś czego się rozliczyć nie da.
-
Szanowny Panie Pośle
Pisze Pan:
"5. Zmieńcie ustawę i przywróćcie parlamentarną kontrolę nad prokuraturą. tak jak chce tego PiS. A jeśli nie chcecie tego zrobić, to powiem wam słowami pewnego wybitnego klasyka - odpieprzcie się od prokuratury! Niezależna jest!"
Proszę powiedzieć, czy dobrze rozumiem - uważa Pan, że gdyby było jak chce PiS, tj. teraz prokuratura byłaby uzależniona od Sejmu, to czy według Pana byłoby lepiej? Oznaczałoby to, że jest zależna od koalicji PO - PSL ?
-
@autor
Panie Januszu jest Pan Suuuuper!!!
Serdecznie pozdrawiam.
-
@Jacek z Polski
Tak, byłoby lepiej, gdyby prokuratura była zależna od rządu, bo wtedy rząd ponosi polityczna odpowiedzialność za jej działania. Dzis tej odpowiedzialności nie ponosi nikt.
-
@januszwojciechowski
Gorzej jakby riots (real idiot on the street) w Polsce się objawiły - wtedy niezależna może odpowiedzieć 'wal się, Donek'
-
@Wrocławianinn
No cóż,
jakiś sędzia wyda głupią decyzję (z głupoty lub za kasę) - wniosek: ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNE SĄDY
jakieś media są stronnicze, wypisują głupoty - wniosek: ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNE MEDIA
jakiś głupi prokurator wyda idiotyczną decyzję - wniosek: ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNĄ PROKURATURĘ
O czymś zapomniałem? Acha, NBP - kurs Franka rośnie - ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNY BANK CENTRALNY
NIE DA SIĘ ICH WSZYSTKICH ROZLICZYĆ. CO TO ZA DEMOKRACJA ?
Czy Pana wnioski są uniwersalne, tzn że taka "kontrola" od polityków powinna istnieć niezależnie od tego jaka partia sprawuje rządy? Czy Pan żałuje, że jest jak jest i PO nie może porządnie kontrolować prokuratury, sądów, mediów, NBP? Przecieżzostali demokratycznie wybrani?
-
@januszwojciechowski
Czy podobnie Pan uważa, że taka sama zasada powinna dotyczyć sądów, NBP, mediów ? Rząd byłby za nieodpowiedzialny?
-
@Jacek Ty z Polski jesteś na pewno? Czy z trochę dalsza?
Od kiedy to p. była pod kierownictwem Sejmu a nie rządu wyłanianego przez Sejm (czyli nie koniecznie z posłów)?
Jak widzisz na razie Prokuratura jest zależna od Łukaszenki i Putina oraz Anodiny ż. Primakowa b. szefa KGB.
Wojsko jest zależne od kaprysów gostka co lubi asymetrię polsko-niemiecką na korzyść Niemców.
Bank jest zależny od kaprysów paru prywatnych facetów z USA.
Nauka polska od oceny pracy mgr Zyzaka przez paru Polonofobów
a bln $ warte złoża gazu łupkowego od zawartości kosza w kancelarii Premiera.
Zzmiana w art. 585 Kodeksu spółek handlowych, przewidującego odpowiedzialność za działanie na szkodę spółki od===>
- "Czy ta inicjatywa ma związek z akcją w obronie konkretnych przedsiębiorców?" – chcieli wiedzieć dziennikarze, nawiązując do głośnej sprawy biznesmena Ryszarda Krauze.
-
@Jacek z Polski
Poseł ujął to najlepiej nie na darmo jest posłem
@Jacek z Polski
Tak, byłoby lepiej, gdyby prokuratura była zależna od rządu, bo wtedy rząd ponosi polityczna odpowiedzialność za jej działania. Dzis tej odpowiedzialności nie ponosi nikt.
JANUSZWOJCIECHOWSKI 317 447 | 12.08.2011 22:28
-
@Jacek z Polski
Tak, tęsknię do takiej politycznej kontroli, bo mam proszę Pana na karku kilkuset rolników, oszukanych przez oszustów, którzy nie płacą im za świnie i za zboże. Kiedyś opieporzyłbym za to ministra sprawiedliwości, w ostateczności zbierałbym podpisy o jego odwołanie, a dziś mogę sobie kiwać palcem w budzie. Jak więc Pan widzi - to jest prawdziwy, nie wydumany problem.
-
@Jacek z Polski
Uważasz Pan, że NBP jest niezależne kiedy jego prezesem został ktoś z ramienia PO ?
Wystawiasz Pan moją cierpliwość do ludzi mało inteligentnych na wielką próbę nie wiem czy wytrzymam, nic mnie tak nie drażni jak czyjaś głupota eksponowana publicznie. Ale jak to ktoś powiedział. Ludzie nigdy nie są zadowoleni ze swojego stanu posiadania ale zawsze są zadowoleni ze swojego rozumu.
-
@januszwojciechowski
Dodam - bo pominąłem część myśli - że prokuratura nbierze się do sprawy tych oszukanych rolników jak pies do jeża.
-
@Jacek z Polski ______IQ=?_______
jakiś sędzia wyda głupią decyzję (z głupoty lub za kasę) - wniosek: ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNE SĄDY___<=======?<br /> Korekta:
zlikwidujmy zależne od głupoty lub kasy
jakieś media są stronnicze, wypisują głupoty - wniosek: ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNE MEDIA
Korekta:
zlikwidujmy zależne od stronniczych propagandystów i głupców
jakiś głupi prokurator wyda idiotyczną decyzję - wniosek: ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNĄ PROKURATURĘ
Korekta:
zlikwidujmy zależne od idiotyzmu
O czymś zapomniałem? Acha, NBP - kurs Franka rośnie - ZLIKWIDUJMY NIEZALEŻNY BANK CENTRALNY
Korekta:
zlikwidujmy niesterowalny i zależny od obcych wpływów
NIE DA SIĘ ICH WSZYSTKICH ROZLICZYĆ. CO TO ZA DEMOKRACJA ?
Korekta:
zlikwidujmy brak demokratycznej weryfikacji i rozliczenia
Czy Pana wnioski są uniwersalne, tzn że taka "kontrola" od polityków???wyborców!!! powinna istnieć niezależnie od tego jaka partia sprawuje rządy? Czy Pan żałuje, że jest jak jest i PO nie może porządnie kontrolować prokuratury, sądów, mediów, NBP? Przecieżzostali demokratycznie wybrani?
W Wałbrzychu i Brukseli? brak męzó zaufania wytykałem PiSowi to od lat!!!
JACEK Z POLSKI474 | 12.08.2011 22:36
link nadużycie odpowiedz
@januszwojciechowski
Czy podobnie Pan uważa, że taka sama zasada powinna dotyczyć sądów, NBP, mediów ? Rząd byłby za nieodpowiedzialny?
JACEK Z POLSKI474 | 12.08.2011 22:40
link nadużycie odpowiedz
-
@januszwojciechowski
Panie Pośle,
A nie prościej jednak złapać oszustów i wsadzić do więzienia? Czy jak ministrem sprawiedliwości był Zbigniew Ziobro to dawał radę wyłapać wszystkich oszustów? I czy myśli Pan, że minister Kwiatkowski dałby radę?
-
@Jacek z Polski
Proszę nie próbować mnie ośmieszać, znam się na tym, wiem co piszę, a wiedzę na ten temat i poglądy mam poukładane. Sądy maja być niezawisłe (ale nie od prawa i sumienia), media mają być niezależne (ale nie od prawdy i oczywiście nie od wydawców), Bank centralny ma byc niezależny od rządu (ale nie od interesów panstwa), nastomiast policja i prokuratura muszą być zależnne, bo ich zadaniem jest ściganie przestepców, a tego nie da się robić niezależnie i nieodpowiedzialnie przed nikim. Kompromitacja białoruska jest najlepszym tego potwierdzeniem...
-
@Hrabina
Jest proszę Pani niezależna od 31 marca 2010 roku, po zmianie ustawy wprowadzonej przez trójkolalicję PO_SLD_PSL.
-
@Wrocławianinn
no cóż, przynajmniej w jednym się zgadzamy - mnie też drażni kiedy czyjaś głupota jest eksponowana publicznie ...
-
Z niezaleznoscia prokuratury jest jak z TVP
i innymi mediami - jesli robia co chce PO to sa niezalezne - jesli nie to to nie.
-
@Wrocławianinn
Jak to nie ma pojęcia niezależny? :-(
Prezydent Krakowa Majchrowski jest czasami zależny, a czasami niezależny, to zależy, czy leży.
A tak na poważnie, to się z panem zgadzam.
-
@Jacek z Polski
Nie wiem, czy minister Kwiatkowski dałby radę, ale przynajmniej mógłbym go o to zapytać. Niezależnego Prokuratora Generalnego zapytać nie mogę. Pan zresztą te z nie może.
-
@Jacek z Polski
Poseł znowu to ujął lepiej niż ja
Proszę nie próbować mnie ośmieszać, znam się na tym, wiem co piszę, a wiedzę na ten temat i poglądy mam poukładane. Sądy maja być niezawisłe (ale nie od prawa i sumienia), media mają być niezależne (ale nie od prawdy i oczywiście nie od wydawców), Bank centralny ma byc niezależny od rządu (ale nie od interesów panstwa), nastomiast policja i prokuratura muszą być zależnne, bo ich zadaniem jest ściganie przestepców, a tego nie da się robić niezależnie i nieodpowiedzialnie przed nikim. Kompromitacja białoruska jest najlepszym tego potwierdzeniem...
-
@patafon
Z niezaleznoscia prokuratury jest jak z TVP
i innymi mediami - jesli robia co chce PO to sa niezalezne - jesli nie to to nie.
Cała prawda dla Jacka z Polski
-
@januszwojciechowski
Nie miałem intencji Pana ośmieszać, choć może faktycznie tak wyszło... Po prostu bardzo się zdziwiłem Pana odpowiedzią...
Szczerze mówiąc dalej jestem zdziwiony. Czy myśli Pan że gdyby teraz prokuratura była uzależniona od rządu D.Tuska, to ten skandal z prokuraturą nie miał by miejsca?
-
Naiwny prokurator uwierzył Tuskowi że jest niezależny.....
Panie Januszu bingo.Tusk znów się wygłupił albo pokazał niezależność faktyczną prokuratury....
-
@Jacek z Polski
Skandal może i miałby miejsce, ale po nim spadłaby głowa ministra sprawiedliwości-prokuratora generalnego (tak jak Ćwiąkalskiego), a następny minister sprawiedliwości dwoiłby się i troił, żeby do podobnego skandalu nie dopuścić.
A może i skandal nie miałby miejsca, bo polityczny prokurator generalny wiedziałby zawczasu, co wolno, a czego nie wolno w relacjach z Białorusią. Obecny Prokurator Generalny tego nie wie, co zdaje się jasno wyłozyłem w felietonie.
-
@januszwojciechowski
Niestety nie znam aż tak dobrze prawa, ale czy nie można wnosić np. do prokuratora generalnego aby winny został ukarany? Nie śledzę też aż tak na gorąco tego co się dzieje w tej sprawie, ale czy jest już pewność, że winni nie poniosą odpowiedzialności?
I jeszcze nie odpowiedział mi Pan na pytanie, czy gdyby ministrem sprawiedliwości byłby ktoś z PiS to nie mogłoby się zdarzyć, że jacyś oszuści oszukaliby rolników o których Pan napisał, ani jakiś prokurator nie "strzelił" by takiej głupoty z udostępnieniem danych dla reżimu Łukaszenki?
-
Czy zetknął się Pan kiedyś z problemem,
który nagłaśniał tragicznie i w tajemniczych okolicznościach "uciszony" Marek Karp, a który dotyczył właśnie tajemniczych spotkań i nieoficjalnych powiązań prokuratorów Polski, Białorusi i Rosji?
Miał przekazać materiały na ten i inne tematy posłowi PiS Zbigniewowi Wassermannowi, z którym był umówiony, jednak nie zdążył tego zrobić.
-
@Internaut
Nie, nie znam tej sprawy, choć o wątpliwościach co do śmierci p. Karpa oczywiście słyszałem.
-
@Jacek z Polski
Nie sądzę, aby "ktoś z PiS-u" strzelił podobne głupstwo, ale to akurat nie jest sprawa politycznej przynależności ministra, tylko ustroju prokuratury, który zepsuła PO. PSL i SLD. PiS był temu psuciu przeciwny i jest gotów do naprawy.
A co do skarg wnoszonych do prokuratora generalnego - wnosić je można, jak będzie miał kaprys, to może nawet odpowie. Aha, i trzeba nie byc posłem, bo posłów prokurator generalny poucza o swej niezależności i co do meritum nie odpowiada.
-
@januszwojciechowski
A jak Pan myśli, jaka byłaby gwarancja, że ten "polityczny" minister, który, jak Pan pisze, "wiedziałby zawczasu, co wolno, a czego nie" nie byłby sterowany przez aktualnie rządzących np. w kierunku walki z opozycją? Nie tą białoruską, a polską?
-
@alandir
Taaaaak ? to po co te morderstwa ? czy cuś nam się popaprało ? jako że polakom śmierdzi własne gówno ? i co dalej mymy się w nim babrać ? przciesz polityka światowa to walka z religją - czyli pod pozorem władzy demokratycznie wybranej - a siłę chce się nas pouczć - od przedszkola zaczynając . trudne co ?
-
@Jacek z Polski
Wydziwia Pan teraz i próbuje mnie sprowadzić na manowce, a ja się nie nie dam.
Alboi dam. Walka z opozycją... proszę bardzo! Ministerr Kwiatkowski nie dałby sie uwikłać w walkę z "Antykomerem.pl", bo by się bal politycznej kompromitacji. I Tusk by się na niego wściekł, ze względu na pijar. Niezależny prokurator generalny sie dał (nie osobiście, ale podlegli mu prokuratorzy) i co mu kto zrobi?
-
@januszwojciechowski
Panie Januszu , ma Pan zawsze rację i szanuję Pana za wiedzę i uczciwośc ale conajmniej 6 mln "mądrych wyborców" kocha Tuska za to,że ma zerowe kwalifikacje na premiera bo ich nie interesuje Polska tylko prywata.
Z tego też powodu nienawidzą PISu a najbardziej jeszcze żyjącego Kaczyńskiego bo przy nim nie można "kręcić lodów".
Oni nie potrafią zrozumieć,że Polak może być uczciwy.
Ich domeną życiową jest ciągle jak w ZSRR "machniom, machniom".
I dopóki to pokolenie nie dostanie w d..ę nic się nie zmieni a gdyby tej władzy ktoś spróbował zagrozić to Centralny Komputer w dniu wyborów ich uratuje bo jest tak zaprogramowany,że conajmniej 2mln głosów jest w stanie unieważnić.
Wygląda na to,że może nam pomóc tylko krucjata różańcowa .
jozef
-
@januszwojciechowski
Zgadzam się z Panem, że to kwestia ustroju prokuratury. Nie znam aż tak dobrze obecnego, o którym Pan pisze, ale uważam, że im więcej instytucji niezależnych od polityków i bieżącej polityki tym lepiej. Zależność od polityków jakiejkolwiek instytucji powoduje, że chcą oni ją od siebie uzależnić wprowadzając do nich "swoich". I nie ma znaczenia czy są to politycy PiS, PO, SLD, czy PSL. Dowodów jest aż nadto.
Moim zdaniem kluczowe są tu zasady wyboru osób do tych niezależnych instytucji, w taki sposób, aby faktycznie stawały się niezależnymi.
Podam spektakularny przykład: wybory Papieża. Kiedyś (bardzo dawno) był wybierany w systemie "politycznym" przez Rzymian. Aby się uniezależnić od tych politycznych wyborów zmieniono te zasady. Teraz jak Pan wie, papieża wybiera konklawe - zebrani kardynałowie, którzy wybierają tak długo, aż się nie dogadają (w 2/3). Jak już wybiorą "przepadło" - muszą wybierać odpowiedzialnie.
Co więcej, kardynałów wybiera Papież, tyle że wybierając wie, że wybrani przez niego kardynałowie nie będą mieli wpływu na jego reelekcję, ponieważ jej nie ma... Może sobie zatem "pozwolić" na inne niż "polityczne" kryteria wyboru.
Może warto uczyć się od Kościoła?
-
@Jacek z Polski
Proszę Pana - to ja Pana zapytam: Co jest lepsze - więcej władzy w ręcę poliutykóe, których pan wybiera i rozlicza, czy więcej w ręce urzędników, którzy wybierają się sami i których pan nie rozlicza.
-
@hasz
Nie pomoże zmiana nicków. Trzeba zmienić IP kompa w sieci. Wbrew pozorom nie jest to trudne.
Pozdrawiam - lubię czytać - interesujący gościo
-
panie pośle
najlepiej to udać frajera i zawsze szukać winnego.
-
Panie Pośle,
między Polską a Białorusią obowiązuje umowa o pomocy prawnej, nieprawdaż?
W jej ramach właśnie prokuratura dokonała owego niecnego czynu.
Czy potępiając go nie wzywa Pan aby do falandyzacji prawa...?
Jeżeli prokuratura zrobiła to, co zrobiła zgodnie z obowiązującym prawem na podstawie owej umowy, to jak Pan sobie wyobraża prawne podstawy decyzji o odmowie wypełnienia jej w tym przypadku...?
-
@januszwojciechowski
Jeszcze raz powtórzę, że nie mam zamiaru ani Pana ośmieszać ani sprowadzać na manowce. Nie jestem "wyznawcą" jakiejkolwiek partii politycznej. Proszę nie szukać w tym co piszę "podtekstów".
Czy naprawdę Pan uważa, że politycy jak dochodzą do władzy to nie mają tendencji obsadzania różnych instytucji, spółek skarbu Państwa "swoimi" ? Oczywiście w ramach "dobrej woli". Myśli Pan, że taka teza jest wydziwianiem?
Za aktualny stan naszej demokracji winię przede wszystkim SYSTEM, do którego zaliczam m.in. prawo wyborcze, ustawę o partiach politycznych itd. Dla mnie kompletnie jest bez różnicy kto zmieni coś na lepsze - czy PiS, czy PO czy ktokolwiek inny.
-
@uchachany
Dlaczego Pan mnie pyta, a nie premiera Tuska. Przecież to on obsobacza prokuraturę, a ja jej bronię....
-
@januszwojciechowski
O ile wiem, aktualny Prokurator Generalny sam się nie wybrał - tym razem chyba Pan przesadza albo chce mnie sprowadzić na manowce.
Są oni wybierani zgodnie z jakimś systemem - może jednak należy zastanawiać się nad doskonaleniem tego systemu?
Zresztą prawdę mówiąc, nie bardzo rozróżniam polityków od urzędników, a już na pewno nie ma gwarancji jedni są lepsi od drugich.
-
@Jacek z Polski
Nie szukam podtekstów, Panie Jacku i nawet miło sie z Panem dyskutuje, tylko proszę nie ulegać tej populistycznej "depolityzacji" Po cholerę wybierać polityków, a potem starac się odebrac im wszelka władzę i odpowiedzialność? To może od razu znieść demokrację, wybory i całą włądzę oddać w ręce niezasleżnych, samowybierających się urzędników.
-
@januszwojciechowski
Panie Pośle,
ja potencjał premieru Tusku do odpowiedzi na takie pytanie nie oceniam aż tak wysoko...
-
@Jacek z Polski
Słowa SYSTEM użyłem w poprzednim wpisie gdzie zwróciłem uwagę, że jest to głupota Polaków pozwalająca zwodzić się, że odpowiedzialny jest jakiś legendarny SYSTEM. Był taki ktoś jak Deming w historii zarządzania, który twierdził, że zawsze odpowiedzialne jest najwyższe kierownictwo. Raz poprze swoje decyzje a dwa poprzez ludzi, których umieszcza na odpowiednich stanowiskach. Teoria odpowiedzialności SYSTEMU to próba zrzucenia z siebie odpowiedzialności.
-
@januszwojciechowski
Panie Januszu, proszę mi wierzyć, że nie ulegam populistycznej "depolityzacji" . I jak najbardziej jestem za odpowiedzialnością polityków. W tym rzecz - Pan chyba stawia tezę, że politycy są odpowiedzialni i głównie dbają np. o interesy Polski a nie o swoje.
Może Pan mi przypomni, który z polityków poniósł ostatnio odpowiedzialność za cokolwiek? Tylko proszę nie pisać, że ktoś został odwołany czy nie wybrany na tę czy inną kadencję... Myślę o odpowiedzialności karnej lub chociaż finansowej...
Myślę, że sporo osób zgodziło by się ze mną, że w końcu np. politykom opozycyjnym nie jest tak źle...
-
@Jacek z Polski
Jedyna odpowiedzialność, jakiej rządzący się boja, to jest odpowiedzialnośc polityczna. Panie nie wie, co to znaczy przegrać wybory (ja tez dotychczas nie wiem). Gdyby nie wyborcy ze swoimi długopisami, byłoby hulaj dusza...
-
Państwo polskie zdało egzamin.
Tak twierdzili Komorowski i Tusk po pogrzebach Ofiar katastrofy(?) smoleńskiej.
Trzeba przyznać, że tylko organizacja pogrzebów im się udaje. A tych jest coraz więcej. Kolejny zdany egzamin to pochówek wicepremiera Leppera, który jakoby popełnił samobójstwo w piątek, mając rozliczne plany na poniedziałek i następne dni. Wydanie w łapy Łukaszenki opozycjonisty to kolejny przykład totalnej dezorganizacji tuskowego państwa. Prokurator który tego się dopuścił, to albo "kret", albo idiota. Jednak gdyby były określone jasne procedury i instrukcje, nie mógłby tego zrobić. A o te nie zadbał Radek Sikorski, na co dzień strojący zabawne miny dla poprawy naszego wizerunku. Czy jest jedna dziedzina, której by ta ekipa nie spieprzyła?
Właśnie na linii Warszawa - Katowice wykoleił się pociąg pospieszny. Kolejna katastrofa, są zabici i ranni. Państwo Tuska znowu zda egzamin. Wzorowo zorganizuje pogrzeby.
-
@Wrocławianinn
Szanowny Panie, ok możemy porozmawiać o systemach w zarządzaniu. To temat rzeka, akurat mi bliski zawodowo. Aktualnie raczej obowiązują systemy rodowodu azjatyckiego, takie jak np. KAIZEN czy SIX SIGMA. Zasady KAIZEN ( pojapońsku "kai" - zmiana, "zen" - dobry, czyli ciągłe doskonalenie).
Dziesięć zasad KAIZEN to:
1. Problemy stwarzają możliwości.
2. Pytaj 5 razy „Dlaczego?” (Metoda 5 why)
3. Bierz pomysły od wszystkich.
4. Myśl nad rozwiązaniami możliwymi do wdrożenia.
5. Odrzucaj ustalony stan rzeczy.
6. Wymówki, że czegoś się nie da zrobić, są zbędne.
7. Wybieraj proste rozwiązania, nie czekając na te idealne.
8. Użyj sprytu zamiast pieniędzy.
9. Pomyłki koryguj na bieżąco.
10. Ulepszenie nie ma końca.
Może warto by np takie zasady zarządzania wprowadzić do polityki?
-
@januszwojciechowski
wybaczy Pan, ale dla mnie odpowiedzialność polityczna to żadna odpowiedzialność.
-
@Jacek z Polski
Oj chciałbym tego bardzo, proszę przesłać ten wpis premierowi.
czy jest jakiś punkt mówiący o PR? ;)
-
na polityce nie musi się znać
polska prokuratura, ale powinna być swiadoma podpisanych przez Polskę międzynarodowych aktów prawnych, np. Human Rights Act, który bardzo ogranicza a często uniemożliwia współpracę instytucji chronioących porządek prawny państw demokratycznych takich jak sądy, prokuratura czy policja z ich odpowiednikami funkcjonującymi w państwach niedemokratycznych takich jak Rosja, Białorus, Iran, Korea Północna, Birma itp.
Należy zatem sprawdzić czy jakakolwiek współpraca polskiej prokuratury z białoruską na tę okoliczność nie złamała polskiego lub Unii Europejskiej prawa.
-
@Wrocławianinn
ja też, ale na Salonie nie ma niestety bloga ... Ani inny polityk PO, a szkoda, chętnie bym z jakimś porozmawiał...
Co do PR też trochę w zarządzaniu jest, ale chyba nie starczy tu czasu aby zagłębić się w temat. Na jednych na szczęście, dla drugich na nieszczęście D.Tusk jest tu dość skuteczny. Ale sam PR nie decyduje, a sam produkt. Jego jakość, funkcjonalność. Niestety wyborcy na rynku polityków nie mają takiego wyboru jak w supermarkecie, choć i tam raczej są produkty raczej z tzw. "niskiej półki"
-
@Wrocławianinn
I jeszcze jedno, poza wysłaniem do premiera zasad KAIZEN wysłałbym je do wszystkich bez wyjątku polityków. I nie tylko tych zasad, może jakiś podstawowy kurs zarządzania, finansów i kultury osobistej... Bywają wyjątki, ale średnia ....
-
@Jacek z Polski
Z tym się z Panem zgodzisz muszę
Pozdrawiam
Dobrej nocy Panu i Posłowi
-
Trochę już późno
Chyba zrobiło się już późno, wypada wszystkim powiedzieć DOBRANOC. Nawet "blogerowi" HASZ-owi, który uważa, że mam takie poglądy, że pewnie nie jestem Polakiem (a może nie zasługuję na to miano?)
Jeszcze raz dobranoc wszystkim, szczególnie oczywiście Panu Januszowi. Tu naprawdę pragnę podziękować, że poświęcił mi Pan trochę uwagi.
Próbowałem też porozmawiać o finansach z Panem Posłem Kuźmiukiem, ale się nie udało. Zostałem chyba zignorowany...
-
a zapomniałem ...
zadaniem polityków ... w tym chyba posłów i ministra sprawiedliwosci ... jest dopilnowanie , aby prokuratura działała li tylko i wyłącznie z literą prawa;
im dalej politycy od sądów, prokuratury, policji czy służb spacjalnych, wyjatek chyba stanowi tutaj wywiad któremu rzad musi wyznaczać zadania choćby na bieżące potrzeby prowadzonej polityki zagranicznej, tym lepiej.
-
no wreszcie...
No to usłyszeli PARĘ SŁÓW PRAWDY. Brawo! Pozdrawiam krannk.
-
@januszwojciechowski
Tak, tęsknię do takiej politycznej kontroli, bo mam proszę Pana na karku kilkuset rolników, oszukanych przez oszustów, którzy nie płacą im za świnie i za zboże. Kiedyś opieporzyłbym za to ministra sprawiedliwości, w ostateczności zbierałbym podpisy o jego odwołanie, a dziś mogę sobie kiwać palcem w budzie. Jak więc Pan widzi - to jest prawdziwy, nie wydumany problem.
--------------------------------------------------------------------------
Minister ma coś do oszustów czy sąd?
W normalnym kraju człek oszukany idzie z tym do sądu.
-
@polonia
"W normalnym kraju człek oszukany idzie z tym do sądu".
A w nienormalnym do prokuratury, jak sądzę?
-
@polonia
Pierwszym jest zawiadomienie do organów ścigania, policji, prokuratury, a jak te są bezczynne albo wchodzą w buty adwokata diabła, to już nie ma żadnej nad tym kontroli, a kiedyś minister w ramach ogólnego nadzoru miał w to wgląd.
Kłaniam się
-
@januszwojciechowski
PANIE POSLE.
Rozumiem Pana frustracje i zgadzam sie z tezami Pana notki.
Wydaje mi sie, ze de facto nigdy nie mielismy demokracji i zamiast sie do niej zblizac, szybkim marszem niedlugo doszlusujemy do towarzyszy bialoruskich. Moze to jest wlasnie jaskolka zblizajacej sie oficjalnej deklaracji przyjazni Polsko - Bialoruskiej.
Co do niezaleznej prokuratury przy stanie bandytyzmu tej sluzby panstwej, bylo to posuniecie tragiczne. W ogole nie rozumiem tej chorej idei - niezaleznej prokuratury, imunitetow prokuratorskich etc. W normalnym kraju demokratycznym i panstwie prawa prokuratura to sluzba panstwowa jak policja, strazacy , wywiad etc.rola prokuratury jest nadzorowanie postepowan policji i prowadzenie sledztw, Jest to sluzba! Nie sa przeciez czescia wladzy sadowniczej! Skorumpowana i sama pelna przestepcow, po tym "uniezaleznieniu" dopiero podniosla leb. Kazda sluzba i kazda wladza powinna byc kontrolowana.
Wladza sadownicza tez. I to jest nastepna choroba. Brak jakiejkolwiek kontroli suwerena nad jakakolwiek wladza prowadzi do bezprawia, korupcji etc
I taka sytuacje mamy w Polsce.
Pozdrawiam
-
A moze ten donos na bialoruskich opozycjonistow jest dzialaniem celowym?
Trudno przeciez podejrzewac, ze w polskiej prokuraturze pracuja idioci.
-
Doświadczam tej "niezależności i niezawisłości" sędziów i prokuratorów
i czuję kompletną bezsilność . Wygląda to strasznie . My , poszkodowani nie mamy żadnych praw- oszuści , mimo iż działają od wielu lat są chronieni i bronieni przez sąd i prokuraturę . Biegli sądowi wymyślili nawet u oszustki otępienie starcze . Tyle tylko , że po 19 latach od stwierdzenia tej choroby nie można być bardzo sprawnym fizycznie i psychicznie-a ona taka jest . Równolegle prowadzi sprawę cywilną na swoją korzyść . Osoba która porusza się w 2011 b. energicznie , już 1997 roku jest określana jako ta co nie może się poruszać samodzielnie .Jest niby ślepa i głucha -co jest kompletną bzdurą. Moje wątpliwości potwierdza na szczęście SO co z tego skoro SR powołuje biegłych z tego samego szpitala co poprzedni-tym samym przekazuje oryginały akt w ręce osób co do których moralności można mieć wątpliwości. Wiem , że przegramy ale nie mogę się pogodzić z tym , że ludzie którzy powinni służyć przykładem , stać na straży praworządności zachowują się w sposób zupełnie odwrotny . Najgorsze , że są zupełnie bezkarni-co więcej muszę mieć do nich , za pomocą przymusu bezpośredniego szacunek .
-
Autor
Zgadzam się w 100%.
-
JACEKD6
Pisze pan, że autor ostatnimi czasy nerwowy. A jak tu się nie denerwować, jak mnie, na co dzień spokojną istotę, szlag trafia, gdy słucham tych mądrych inaczej.
-
@Jacek z Polski_nie dałby rady bo każdego złapanego HGW.BUL..Tusk=POlska.Sierść@ferajna
wystawiają zapłakanego do okienka TV a tacy jak Ty odsuwaja Ziobrę z rządem od władzy metodą odsunięcia "przystawek".
Po czym tworzą Komisje Sejmowe do osadzenia Rządu w kiblu.
Uruchamiają mendia do sPOtwarzenia a złapanych przez Ziobrę Swiątczkowskiego wypuszczają i uniewinniają.
Z Księżyca spadłeś czy z Marsa?
Czy z USA?
P.S.
Tusk = zadanie...
-
jak cenię autora ...
to z tym jego tekstem się nie zgadzam...,,niezależnośc" oznacza zupełnie co innego...PROKURATURA musi być ZALEŻNA od generalnie realizowanej lini politycznej rządu i państwa...to nie podlega dyskusji..inaczej to jest dywersja i wręcz zbrodnicza działalność...
-
@januszwojciechowski
Wyprzedziłęm Pana o 4 min!
@Jacek z Polski
Proszę nie próbować mnie ośmieszać, znam się na tym, wiem co piszę, a wiedzę na ten temat i poglądy mam poukładane. Sądy maja być niezawisłe (ale nie od prawa i sumienia), media mają być niezależne (ale nie od prawdy i oczywiście nie od wydawców), Bank centralny ma byc niezależny od rządu (ale nie od interesów panstwa), nastomiast policja i prokuratura muszą być zależnne, bo ich zadaniem jest ściganie przestepców, a tego nie da się robić niezależnie i nieodpowiedzialnie przed nikim. Kompromitacja białoruska jest najlepszym tego potwierdzeniem...
JANUSZWOJCIECHOWSKI317460 | 12.08.2011 22:54
-
@polonia_jaką mamy Polonię? wściekłą na Polaków, atakującą Moskala i Kobylańskiego
poutykaną do dziś (22lata) przez agenturę postUBecką bierutowskiego chowu, już zadbał o to Pane Gieremek, Pane Sikorski 220 TW w MSZ..a Ty sama Polonio
z jakeigo chowu czy hodowli?
Media Kolenda z ferajną:...Sikorskim(:". Radosław Sikorski wydał ambasadorom pisemny zakaz kontaktów z Janem Kobylańskim, ...") Lisem, Wielowieyska Barbara Engelking ścigały
"Może to być podstawa do ekstradycji Kobylańskiego. ..." oświadczenie wyniesione z MSZ I co z niego wynika" - pyta Katarzyna Kolenda-Zaleska w Radiu TOK FM?"
NATOMIAST GDY KOBYLAŃŚKIE WNIÓSŁ POZEW PRZECIWKO OSZCZERSTWOM
NA FUNDATORA
niezależnego prawdziwie NIEZALEŻNEGO RM, TV Trwam
nagle
Klęska prokuratury
Tusk NIE NIE MOGIE...
ślamczenie...sPOwolnienie zaniechanie...qrva mat' rozumiesz już
KIM DLA MNIE JESTEŚ JAcqu?
-
@Jacek z Polski
ale czy nie można wnosić np. do prokuratora generalnego aby winny został ukarany?
Winny wypelniania swoich obowiazkow?
Winny tu jest rzad bo nie wdrozyl odpowiednich procedur.
Gdyby takie procedury zlamal prokurator to dopiero bylby winny...(prokurator oczywiscie). Gadanie tuska, ze w 3 minuty to sie z internetu mozna dowiedziec - jest jak gadanie dziecka.
-
@ewaursula_najpierw odmóżdżono kilka pokoleń 26 lat bez MATEMATYKI (# pytania o IQ!)
..teraz WZORAMI DO NAŚLADOWANIA SĄ
Sawicka dr G
Panowie K uciekający za granicę
Panowie uciekający na Florydę
z okrzykiem
"POLSKA TO DZIKI KRAJ"
wtedy
gdy naród przez nieuwagę
(bez "wykszt." okradających babcie z dowodów) wybierze PiS.
Dlatego mendia piszą prawdę:
- "Wyaresztują, załomocą o 6:00 w drzwi, osądzą, ukarzą, UJAWNIĄ,...
to tyrania wobec mafii, to dyktaktura wobec kłamców i krętaczy...
to kraj wyznaiowy, ciemnogród, średniowiecze..itp."
-
@rob london
O! I to jest merytoryczny glos w dyskusji!
-
@Jankea tera @haszcza usamobójnij POdwójną zawijką wg Cecioprowdy CzecioeRPaków
zgoda?
-
@CzcioeRPaki => ...rządkiem w szeregu odpowiadać #owi!
_w AD PERSONAM zdaliście na 3+ a tera AD REM IQ Ci wystarczy na 2+?
#
Pobieracie nauki u Kolendy czy Lisa
a może męża pani Appel!
HASZCZ085 | 13.08.2011 09:35
-
@haszcz Wam umożliwi odp. na pytanie: KIM JESTEŚCIE naprawdę Czecioerpaki Cecioprowdziwi
http://pif-paf.salon24.pl/330051,dajmy-im-szanse-zrozumiec-kim-sa-naprawde
http://post.salon24.pl/332874,co-powie-maksymiuk-zanim-sie-powiesi
http://karlin.salon24.pl/332883,kartki-na-wladze
http://wgadowski.salon24.pl/330894,czy-nie-za-duzo-tych-samobojstw
-
@Mieszczuch7
Kwestie płatności są w kompetencjach wydziałów cywilnych sądów.
-
@Janusz Wojciechowski
Wyjątkowo się z panem nie zgadzam.Twierdzić,że prokuratura jest niezależna,to nie żyć na tym świecie.Wystarczy przeanalizować prokuratorskie śledztwo smoleńskie.Powiązania prokuratorów ze światem polityki /np.prok.Zalewski-PO/z sędziami na szczeblu powiat,miasto są nagminne.Prokuratorzy nie żyją w próżni.Skąd pan wie jaką prowadzi politykę rząd?Z Putinem się rząd brata,to czy z Łukaszenką nie może?Pan Białacki nie jest jedynym którego wydał rząd Tuska i którego srogo potraktował.Proszę sobie przypomnieć historię pana Zakajewa.Liczył w Polsce na przyjaciół a się srogo zawiódł.Też to było bez wiedzy Tuska/Sikorskiego?W polityce nie ma przypadków.Zastanawia mnie jedynie dlaczego minister Sikorski przeprasza Białorusinów w imieniu wszystkich Polaków.
-
@Mieszczuch7, VARC
Trochę bardziej precyzyjnie jest tak, że ze sprawami karnymi doniesienie o przestępstwie składa się do prokuratury, a w sprawach np. cywilnych czy pracowniczych bezpośrednio do sądu. Jak prokuratura nie reaguje (umarza śledztwo), to można "poskarżyć" się na nią do sądu.
Gdyby natomiast wszystkimi oszustami miało zająć się ministerstwo sprawiedliwości, to dopiero potrzebowało by nowych urzędników !!! A ilość tych chcemy chyba ograniczyć? O ile sobie przypominam, to zarzut o przerost administracji jest dość powszechnie formułowany... Czy nie widzicie Państwo tu sprzeczności?
-
@Prosty człowiek
słabe funkcjonowanie sądów jest faktem niezaprzeczalnym. Z mojego doświadczenia wynika, że znakomicie częściej wynika to z głupoty czy lenistwa niż z takich przyczyn jak korupcja - co nie znaczy że ta się nie zdarza. Znam przypadki, kiedy sędziowie nawet nie czytają z uwagą akt sprawy.
Czy jednak jest Pan przekonany, że jeśli Pana sprawą zająłby się urzędnik z ministerstwa sprawiedliwości to było by lepiej? I jak to miałoby wyglądać? Miałby zastąpić sędziego? A może go kontrolować (ilu trzeba by nowych urzędników) ? I czy uważa Pan też że jeśli Ci urzędnicy kontrolowali by w jakiś sposób sędziów to powinni być z nadania politycznego? A zdaje się, że Pan Janusz Wojciechowski to sugeruje.
-
Jeszcze uwaga ogólna
Słabe czy nawet fatalne działanie sądów czy prokuratury jest faktem. Problem, jak to naprawić. Zresztą proszę niech Państwo się rozejrzą dokoła - w jakiej dziedzinie życia publicznego silnie uzależnionego od polityków jest dobrze? W urzędach? A może firmy Państwowe działają dobrze i efektywnie? A może służba zdrowia? A może edukacja?
I czy receptą na to jest centralizacja, zwiększanie roli politycznych ministrów, którzy będą wszystko kontrolować?
A może politycy powinni zacząć od siebie? Zmienić prawo wyborcze czy ustawę o partiach politycznych, aby wybierani byli ludzie bardziej kompetentni? I może trzeba wprowadzić faktyczną odpowiedzialność, na początek polityków, ale nie "polityczną" jak sugeruje Pan Janusz Wojciechowski, a finansową i karną?
-
@Jacek z Polski
@Jacek z Polski_czy Ty masz jakiś Tusk for Polish caws boy?
#
HASZ01309 | 13.08.2011 11:30
-
@@Jacek z Polski..wagony zabijają śpiących ludzi w domu...pociąg się wykoleja
a Tuska bronisz? ...bramki zabijają kolejny raz dzieci w szkołach
-
@Jacek z Polski
Nie , nie- urzędników trzeba mniej . Ministerstwo Sprawiedliwości-działa podobnie- czyli spychologia , nie ten tryb, nie udzielamy porad prawnych , sędzia jest niezawisły i może robić co chce. Mam te same spostrzeżenia co Pan- ani prokuratorzy , ani sędziowie nie czytają akt sprawy i podpisują się pod bzdurami . No ale jak możemy wtedy mówić o sprawiedliwym procesie ? Podobno są "zawaleni robotą ". Są , bo pracują źle i nieprofesjonalnie . W mojej historii to już dzięki temu trzecie pokolenie tej samej rodziny żyje na wysokim poziomie dzięki oszustwom . Nie niepokojeni , bezkarni-są coraz lepsi . Z dużym prawdopodobieństwem ktoś z tej rodziny nawet pracuje w sądzie . Karą dyscyplinującą sądy , prokuratury powinny być kary finansowe . Jeśli wykażę , że nie dopełniono swoich obowiązków co więcej dyskryminowano mnie jako osobę poszkodowaną to uważam , że należy mi się rekompensata od Skarbu Państwa. Sędziowie i prokuratorzy , biegli sądowi nie pracują za darmo . Powinni jak każdy obywatel pracować dobrze. Wiem , że porywam się z motyką na słońce ale spróbuję pójść tą drogą i będę żądać odszkodowania od Skarbu . Nie , nie jestem aż takim naiwniakiem , że jakiś inny sąd w naszej demokracji ,dopatrzy się nieprawidłowości w pracy innego sądu-ale iskierka nadziei istnieje bo poszkodowanych jest b.dużo . Zobaczymy . Reasumując-uważam , że w tej sytuacji jaka jest w Polsce ,powinno się znieść jak najszybciej immunitety-tak jak ja albo Pan musi ponosić konsekwencje swoich działań tak i takie konsekwencje powinni ponosić sędziowie i prokuratorzy. Żadnej polityki w tym nie powinno być . Ciągle wierzę , że są sędziowie niezależni i mądrzy i tacy powinni ocenić sytuację. Pozdrawiam
-
@Prosty człowiek
Cóż, powiem tylko, że trzymam za Pana kciuki w Pana sprawie. I zgadzamy się, w Polsce potrzebne są zmiany prawne zwiększające odpowiedzialność osobistą wszelkiego rodzaju urzędników, sędziów,prokuratorów, szefów przedsiębiorstw państwowych. A przede wszystkim polityków.
-
i jeszcze jedno
NIE MOŻNA MIESZAĆ KWESTII NIEZALEŻNOŚCI I BRAKU ODPOWIEDZIALNOŚCI. NIEZALEŻNY TO WOLNY OD WPŁYWÓW INNYCH, A NIE OD ODPOWIEDZIALNOŚCI
-
@Jacek z Polski_jesteś wzorcowym wyborcą Tusk=task for
Tusk for the incapacitation of Poles and the Tusk
Poles surrender under international crooks
@Prosty człowiek
Cóż, powiem tylko, że trzymam za Pana kciuki
****w Pana sprawie.***
I zgadzamy się, w Polsce potrzebne są zmiany prawne zwiększające odpowiedzialność osobistą wszelkiego rodzaju urzędników, sędziów,prokuratorów, szefów przedsiębiorstw państwowych. A przede wszystkim polityków.
JACEK Z POLSKI496 | 13.08.2011 12:26
i jeszcze jedno
NIE MOŻNA MIESZAĆ KWESTII NIEZALEŻNOŚCI I BRAKU ODPOWIEDZIALNOŚCI. NIEZALEŻNY TO WOLNY OD WPŁYWÓW INNYCH, A NIE OD ODPOWIEDZIALNOŚCI
JACEK Z POLSKI496 | 13.08.2011 12:29
***)====>
" Karą dyscyplinującą sądy , prokuratury powinny być kary finansowe. Jeśli wykażę , że nie dopełniono swoich obowiązków co więcej dyskryminowano mnie jako osobę poszkodowaną to uważam , że należy mi się rekompensata od Skarbu Państwa. Sędziowie i prokuratorzy , biegli sądowi nie pracują za darmo . Powinni jak każdy obywatel pracować dobrze. Wiem , że porywam się z motyką na słońce ale spróbuję pójść tą drogą i będę żądać odszkodowania od Skarbu . Nie , nie jestem aż takim naiwniakiem , że jakiś inny sąd w naszej demokracji ,dopatrzy się nieprawidłowości w pracy innego sądu-ale iskierka nadziei istnieje bo poszkodowanych jest b.dużo ."
Chłopcy w krótkich spodenkach, piłkarzyki...KTO PRÓCZ PiS
(po wygranych >50% wyborach)
aktualnie miałby ukarać i wyegzekwować karę wobec sędziów i prokuratorów? Kto miałby ukarać media za oszczerstwa i obronę nmafii?
__________________________IQ=....no?...ile?____________
Wasz #
-
@Jacek z Polski_tym spośród 96 + wyliczyć?
Lech Kaczyński, Natalli-Świat, Gęsicka Grażyna, Kurtyka Janusz, Waldemar Pańko, Stasiak Władysław, Józef Gruszka, Andrzej Lepper...wyliczać
http://tv.nowyekran.pl/post/8834,kulisy-iii-rp-zwiastun-nowego-serialu
Myślę, że sporo osób zgodziło by się ze mną, że w końcu np. politykom opozycyjnym nie jest tak źle...
JACEK Z POLSKI496 | 13.08.2011 00:08

-
@Jacek z POlski
@januszwojciechowski
Panie Januszu, proszę mi wierzyć, że nie ulegam populistycznej "depolityzacji" . I jak najbardziej jestem za odpowiedzialnością polityków. W tym rzecz - Pan chyba stawia tezę, że politycy są odpowiedzialni i głównie dbają np. o interesy Polski a nie o swoje.
Może Pan mi przypomni, który z polityków poniósł ostatnio odpowiedzialność za cokolwiek? Tylko proszę nie pisać, że ktoś został odwołany czy nie wybrany na tę czy inną kadencję... Myślę o odpowiedzialności karnej lub chociaż finansowej...
Myślę, że ****sporo osób**** zgodziło by się ze mną, że w końcu np. politykom opozycyjnym nie jest tak źle...
JACEK Z POLSKI496 | 13.08.2011 00:08
****)
sporo osób uznało, ze na TYM SWIECIE JEST Im "za dobrze"
..list z PRL do kolegów z Armii Andersa,(pisany po polsku tak by oszwabić kacapa cenora z UB/MBP)ktorzy oczekują na wiadomosć czy wracać do Ojczyzny;
- "Jest tutaj po powrocie dobrze! DOBRZE MI TAK!"
-
tzw. niezaleznosc nie zwalnia od profesjonalizmu ani nie chroni przed korupcja i serwilizmem
Pewnego dnia, w wolnej Polsce, w podrecznikach przyszlych jurystow znajda sie doglebne analizy na temat - jak NIE nalezy prowadzic postepowan prokuratorskich, tak w sensie nieudolnosci merytortycznej , jak i serwilizmu wobec rzadzacego establishmentu, wszystko na przykladzie Seremetowej prokuratury i 'nadzorowanej' przez nia ...reszty.
Najpewniej historia nazwie ten okres "wielka smuta".
-
@CzecioeRPaki ceciomrowdom #prezent dla IQ
http://post.salon24.pl/332874,co-powie-maksymiuk-zanim-sie-powiesi
http://wgadowski.salon24.pl/330894,czy-nie-za-duzo-tych-samobojstw
http://1maud.salon24.pl/332915,intencje-co-mogl-sakiewicz
http://karlin.salon24.pl/332883,kartki-na-wladze
i NAJLEPSZA ANALIZA IIIRP wg mnie=============>
dla Jacka z POlski=> #_prezent
ANALIZA IIIRP najlepsza
-
@Jacqu! Z Polski Ty jesteś aby?__3 ostrzeżenia SObrony a POtem bach 4!
> Dr Ryszard Kucinski – prawnik Leppera, „zmarł” w Maju 2011
>
> Wiesław Podgórski – doradca Leppera, „zmarł” w Czerwcu 2011
>
> Róża Żarska – adwokatka Leppera, „zmarła” w Lipcu 2011 w Mosk
> wie
>
> Andrzej Lepper – „powiesił się” w Sierpniu 2011
Andrzej Lepper miał dokumenty, które mogły wstrząsnąć polską sceną polityczną - twierdzi mężczyzna, który podaje się za jego przyjaciela i prosi o zachowanie anonimowości. Przewodniczący Samoobrony miał się obawiać o swoje bezpieczeństwo i przygotowywać wyjazd za granicę. Okazuje się, że ludzi, którzy nie są przekonani, że popełnił samobójstwo, jest więcej.
Co pchnęło Andrzeja Leppera do samobójstwa? Barbara Gradzińska z Zielnowa, która znała go od 40 lat mówi wprost: - Myślę, że ktoś mu się w tym przyczynił. To spotkanie, co on miał mieć, to chyba byli ci, którzy mu życie skrócili.
Miało to wstrząsnąć sceną polityczną. Jak twierdził, były to bardzo wiarygodne dokumenty. Powiedział, że są to ludzie groźni, ale ma nadzieję, że nie posuną się za daleko
Anonimowy przyjaciel Leppera
Polityczny wstrząs?
Podobny przebieg wypadków sugeruje mężczyzna nazywający siebie przyjacielem Leppera. - Miało to wstrząsnąć sceną polityczną. Jak twierdził, były to bardzo wiarygodne dokumenty. Powiedział, że są to ludzie groźni, ale ma nadzieję, że nie posuną się za daleko - zdradza, prosząc o nieujawnianie tożsamości.
Możliwe, że szef Samoobrony szykował sobie drogę ucieczki na za granicę. - Po prostu się obawiał o swoje życie i przygotowywał sobie ewentualną drogę ucieczki - dodaje. Szczegółów jednak nie ujawnia.
PiS chce wyjaśniać
Zdaniem posłów Prawa i Sprawiedliwości Lepper miał dowody, kto uprzedził go o planowanej prowokacji CBA - w tak zwanej aferze gruntowej.
========================
Afera gruntowa to przecież tylko "papierek lakmusowy" CBA.
Mysle, ze przyczyny tragiczenej smierci lidera SO sa powazniejsze. Na FK na portalu gazeta.pl od wczoraj wisi wątek:
Re: czyżby dorzynanie watah ?
gold.lachon napisał:
> Dr Ryszard Kucinski – prawnik Leppera, „zmarł” w Maju 2011
>
> Wiesław Podgórski – doradca Leppera, „zmarł” w Czerwcu 2011
>
> Róża Żarska – adwokatka Leppera, „zmarła” w Lipcu 2011 w Mosk
> wie
>
> Andrzej Lepper – „powiesił się” w Sierpniu 2011
O smierci Kucińskiego mówił wczoraj Sakiewicz.Czy któs zna okoliczności tej smierci? Nie moge tez nigdzie znaleźc potwierdzenia smierci p. Żarskiej.
Słyszał kto cos więcej?
SAWA.COM2032330 | 13.08.2011 12:49
Piszę w lubczasopismach
-
24.05.2012 14:23
-
18.05.2012 18:07
-
15.05.2012 23:53
-
14.05.2012 18:50
Ostatnie notki
-
Wolność według Dworaka
Wolność Dworaka polega również na tym, że miliony protestujących ludzi może on mieć w tak zwanej - jakby to...
24.05.2012 11:17 40 -
Automaty prawnicze
Wymiar sprawiedliwości? Nie, raczej wymiar prawa... 1. Sąd sie pomylił. Tak zamienił starym, schorowanym...
23.05.2012 11:49 11 -
Sprawa posłanki Sawickiekiej według PO
Słusznie skazana, niesłusznie złapana.
21.05.2012 07:59 10
Moje ostatnie komentarze
-
Mnie się łaska kojarzy z pstrym koniem, panu z laską dla posłów, rozumiem że chodzi o...
18.05.2012 13:04
-
Obłudny Europoseł odpowiada Panu tak: Mozna zapytać dzienikarza, z jakiej jest prasy, nie ma...
15.05.2012 13:04
-
Dzięki, to jeden z najlepzych komentarzy, jakie przeczytałem na moim blogu. Ostrzegał przed...
14.05.2012 17:13
-
Od strony prawnej to jest opinia, która w swojej treści zawiera pomówienie.
13.05.2012 09:45
-
Proszę sie nie martwić. Wyzwiska i grube słowa mnie nie rażą w tym sensie, ze od nich...
12.05.2012 11:20
Najpopularniejsze notki
-
Zamach? W Lockerbie? To jakaś paranoja!
komentarze: 333
-
Jeśli naród śląski, to czemu nie Goralenvolk?
komentarze: 278
-
Redakcjo "Onetu" - tak się nie robi!
komentarze: 257
-
Jeszcze wam dziecko nie ostygło...
komentarze: 251
-
Uwaga kościołożercy, krzyżowstręty i religiofoby
komentarze: 249
Aktywne dyskusje
-
Wolność według Dworaka
komentarze: 40ostatnio: N-KA
-
Automaty prawnicze
komentarze: 11ostatnio: RETALIACJA
-
Sprawa posłanki Sawickiekiej według PO
komentarze: 10ostatnio: NOTTURNO
-
Przegrać z Grecją i Rosją - oto jest zadanie!
komentarze: 28ostatnio: CMYK
-
Słowa godne seksistowskiego prostaka, nie premiera
komentarze: 196ostatnio: GRUBY.JASIU.COM.AU



Pozdrowienia
PS
Sił życzę