Janusz Wojciechowski Janusz Wojciechowski
686
BLOG

Jestem z siebie dumny 3 Maja

Janusz Wojciechowski Janusz Wojciechowski Polityka Obserwuj notkę 32

1. Dzięki Ci, Panie Boże, żeś mnie nie stworzył Rosjaninem.

Lubię co prawda śpiewać tęskne piosenki, ale to jednak zimny kraj, którego nawet gorące serca ludzi nie rozgrzeją.

 

2. Dzięki Ci Panie, że nie stworzyłeś mnie Niemcem.

Zbyt ciężki musiałbym dźwigać plecak historii i jeszcze się do niego nie przyznawać.

 

3. Dzięki Ci Panie, że nie stworzyłeś mnie Anglikiem, bo musiałbym oglądać ślub Wiliama i Kate, a tak mogę poprzestać na tym, że szczęścia im życzę.

 

4. Dzięki Ci Panie, że nie stworzyłeś mnie Amerykaninem, bo musiałbym się cieszyć ze śmierci bin Ladena, a ja mam przeczucie, że ta śmierć wykreuje męczennika i pogorszy sytuację.

 

5. Dzięki Ci Panie, że nie stworzyłeś mnie Żydem, bo nie lubię chodzić z karabinem ani jeździć po cudzych domach buldożerem.

 

6. Dzięki Ci Panie, że nie stworzyłeś mnie Palestyńczykiem, z powodów tych samych jak wyżej, tylko przeciwnych.

 

7. Dzięki Ci Panie, że nie stworzyłeś mnie Chińczykiem, bo bym się musiał za szybko rozwijać, a ja już nie chcę byc nadmiernie rozwojowy.

 

8. Dzięki Ci Panie, że nie stworzyłeś mnie Jugosłowianinem, bo musiałbym się rozpaść i bić sam ze sobą.

 

9. Dzięki Ci, Panie Boże, że nie stworzyłeś mnie Holendrem, bo mógłbym wpaść w depresję.

 

10. Dzięki Ci Panie Boże, że mnie stworzyłeś Polakiem, bo mimo licznych wad, jakoś ze sobą wytrzymuję.

A dziś,  3 Maja, to nawet jestem z siebie dumny - ja, Polak, depozytariusz drugiej... przepraszam...pierwszej  Konstytucji w Europie!

 

 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka